Duben 2007

Průzkum zahraničních účastníků na Setkání/Encounter 2006

26. dubna 2007 v 1:12 | Alenka Stříbrná |  Naše projekty
Při příležitosti 16. ročník Mezinárodního divadelního festivalu Setkání/Encounter 2006 byla provedena dotazníková anketa mezi zahraničními účastníky. Jedním z cílů průzkumu bylo zodpovědět otázky: jak vypadá "průměrný" účastník student a účastník pedagog.

Mezinárodní divadelní festival Setkání/Encounter

26. dubna 2007 v 0:57 | Alenka Stříbrná |  Diskusní témata
Setkání/Encounter je nejen mezinárodním divadelním festivalem, ale i předmětem vyučovaným v Ateliéru divadelního manažerství a jevištní technologie. Z tohoto důvodu bohužel dochází k jakémusi "rozdvojení osobnosti", které vede k problémům a komplikacím. Postavení, které festival na Divadelní fakultě JAMU (dále jen DIFA) má, je nevyhraněné a ne příliš jasně specifikované, to vede podle všeho k malému ztotožnění se studentů DIFA s festivalem.

Pražské Quadriennale 2007

26. dubna 2007 v 0:43 | ibis |  Tipy & výzvy
Řeknete si, že by mělo Pražské Quadriennale zajímat nejpíše především jevištní technology a scénografy, ale i pro manažery je to velice vhodná příležitost pro získání zkušeností a navazání zahraničních kontaktů, když opomenu snahu zajímat se o sledování nalézání nových forem moderního divadla. Vzhledem k celému "světovému" programu PQ - pro tvorbu současných divadelníků účast téměř nezbytností... www.pq.cz

Aukce — propojení umění, obchodu a neziskového sektoru

24. dubna 2007 v 15:30 | Red. |  Výtvarné umění & muzejnictví
Zažijte profesionálně vedenou aukci s účastí předních hybatelů současné české výtvarné scény, tj. sběratelů, mecenášů, sponzorů.
Aukce výtvarných děl z výstavy AMARO JILO - NAŠE SRDCE
čtvrtek 26. dubna v 18 hodin v Domě umění města Brna.
Výstava AMARO JILO, která je od 12. dubna instalována v Domě umění města Brna, vznikla z popudu malířů Věry Kotlárové a Jana Chovance. Na výstavě se sešlo přes 150 děl současných českých umělců všech generací.

FESTIVAL FARMA 2007 hledá spolupracovníky

24. dubna 2007 v 10:17 | Red. |  Zaměstnání
Mezinárodní Festival FARMA 2007 přijme do svého týmu energické a komunikativní jedince, kteří se chtějí podílet na jedinečné kulturní události FESTIVAL FARMA 2007 mezi kulturami /mezi divadlem a jiným žánrem.

Hledáme spolupracovníky na tyto pozice:
- asistenti produkce
- guides jednotlivých umělců
- asistenti techniky.

Proč Ateliér divadelního manažerství a jevištní technologie podporuje Culture & Management Blog

16. dubna 2007 v 21:09 | Blanka Chládková |  O tomto blogu
Během studia (a výuky) a studijních praktických aktivit narážíme na roztříštěnost podsektoru tzv. performing arts (u nás pod názvem dramatická umění). Mapujeme jeho systém, objevujeme jistou míru elitářství a zkostnatělosti, která umožňuje jen pozvolnou přeměnu, po které ten samý sektor volá, tj. transformaci divadelní sítě.
Ateliér divadelního manažerství a jevištní technologie se snaží vzdělávat profesionály, kteří by měli právě v této stávající síti působit nikoliv jako svěží mladistvý vánek, ale jako uragán. Kam tedy mizí všichni ti mladí a talentovaní odborníci, kterým byla poskytnuta (byť to ani během svých studií netušili) nadstandardní vzdělávací péče?

Prozac, Björk, IKEA aneb Kulturní trendy 90. let v kostce — Encyklopedie alternativní kultury

13. dubna 2007 v 18:13 | Mm. |  Bibliotéka & internetové tipy
Mohlo by přijít na mysl, že reflektovat dekádu, která je teprve ve své půli, je hloupost (encyklopedie vyšla poprvé v roce 1995, česky 1998), a přece se autorům Stevenovi Dalymu a Nathanielovi Wiceovi, podařilo shromáždit a úhledně zabalit dostatek dobových fenoménů, aby vydaly na čtyřistastránkovou publikaci.
Dále v článku: recenze, ukázky…

Kulturní plakát — v čem spočívá jeho jedinečnost?

5. dubna 2007 v 14:35 | Martin Maryška |  Výtvarné umění & muzejnictví
Ačkoli v některých oborech kreativního průmyslu (a nejen v něm), význam plakátu jako propagačního prostředku klesá (např. film), v divadle hraje plakát prim stále (nelze však tvrdit, že monopol).
Divadelní (kulturní plakát) se liší od nástrojů komerční marketingové vizuální komunikace svým zvláštním vztahem k předmětu, který má propagovat, tj. k umění, a právě také tím, že jde o umění, které má propagovat, přestože svojí funkcí zůstává zařazen do žánru reklamního grafického designu, neodlišuje se přitom např. od billboardů na mobilní telefony.
V článku dále najdete: Jaká je funkce plakátu, jaká je forma a obsah plakátu, jakou roli hrají marketingová komunikace a psychologie reklamy včetně zajímavých příkladů.
Spolek Kultura & Management, o. s.
Renčova 14, Brno
IČO 22669892
Bankovní spojení: 218 548 677/0300
spolek@kultura-management.cz