Spolupráce napříč ročníky ADMaJT — cestou mentorování

5. května 2007 v 1:18 | ibis |  Studium a výuka na ADM
Avizované téma k diskuzi, které je vztaženo na studium divadelního manažerství a jevištní technologie na Difa JAMU.
Zajímalo by nás, zda funguje nebo by podle vás mohla fungovat forma předávání zkušeností i znalostí jakéhosi "mentorství/ asistentství" mezi studenty vyšších a nižších ročníků ADMaJT. Kdy na jednom projektu spolupracují nejméně dva studenti, přičemž jeden funguje jako vedoucí projektu.

Dochází-li tak ke zpětné vazbě pro oba studenty - předávání zkušeností, znalostí, pomoc zorientovat se v divadelním provozu, ale také pro studenta z vyššího ročníku jako zpětná vazba k metodě vedení, motivace, způsobu delegování, kontroly a také hodnocení. Jestli si tímto způsobem studenti prakticky zkouší teorii získávanou na škole nebo taková aplikace není možná. Mají-li studenti prvního až druhého ročníku zajištěnu kontrolu a také zpětnou vazbu nad konkrétními činnostmi, což vzhledem k množství akcí a časové náročnosti není možné od pedagogů ateliéru.
Chtěli bychom se dozvědět, zda tento model v současné chvíli existuje u školních projektů, předváděček, inscenací v Martě apod. nebo u vašich projektů mimo školu a také nás zajímají vaše zkušenosti s touto formou práce a studia. Zda vás již někdo oslovil nebo jste někoho oslovili vy, jak spolupráce fungovala. Nebo jestli děláte na těchto projektech vždy sami, protože máte důvody.
S touto otázkou se na vás obracíme kvůli pozitivním ohlasům na podobné formy spolupráce při některých projektech. A protože jsme opakovaně dotazováni na existenci systému participování na školních projektech, žádáni o konzultace k projektům a problémům v posledních chvílích, většinou z důvodů, že není jasné, koho se zeptat. Zároveň je otázka směřována na pedagogy ADMaJT, které bychom chtěli požádat o odborné komentáře.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Alenka Stříbrná Alenka Stříbrná | E-mail | 8. května 2007 v 14:15 | Reagovat

Vzhledem k formě, obsahu, principu a filozofii našeho ateliéru potažmo oboru, je bezesporu komunikace mezi ročníky, vyměňování si zkušeností, pomoc a rada samozřejmou součástí vyuky (nebo by alespoň měla být). Divadelní/umělecké manažerství je hodně o zkušenosti a praxi, kterou starší kolegové umějí (ne vždy, ne všichni, ale přeci jen;) připojit k treoretickým znalostem a inforamcím zdělovaným pedagogy. Zkrátka a dobře- učitel podá studentovy to teoretické a nehmatatelné a kolega student předá to praktické a "dotknutelné".

PS: drazí, začnětě prosím přispívat i vy ostatní

PSS:... páč si pak připadám jako grafoman;0)

PSSS: DÍK

2 Mm. Mm. | E-mail | 29. května 2007 v 9:42 | Reagovat

Já v tom vidím také možnost, jak se zdokonalit v tzv. koučování (viz Plamínek), což je v současnosti módní dovednost, na kterou mohou slyšet naši budoucí zaměstnavatelé hlavně mimo neziskový sektor.

3 Blanka CH. Blanka CH. | E-mail | 19. července 2007 v 13:08 | Reagovat

Mentorování a koučování - cítíte a shledáváte ten rozdíl?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Spolek Kultura & Management, o. s.
Renčova 14, Brno
IČO 22669892
Bankovní spojení: 218 548 677/0300
spolek@kultura-management.cz