Vyšla publikace Management umění -- první výukový text svého druhu v ČR

8. září 2008 v 21:31 | www.managementumeni.cz, www,proculture.cz |  Management & marketing
Dne 29. srpna, 2008 byla Vysokou školou umělecko průmyslovou vydána publikace Management umění, která je prvním sborníkem a výukovým textem svého druhu v České republice.
Publikace shrnuje texty od osmi autorů, kteří se na 167 stranách zabývají například tématy potenciálu a trednů v managementu umění, kulturní politikou, projektem a projektovým cyklem, fundraisingem uměleckých projektů, pravidly úspěšného fundraisingu v oblasti umění.

Publikace vznikla jako jeden z výstupů projektu Management umění - příprava a ověření zavedení předmětu "umělecký management" pro studenty, pedagogy a lektory VŠUP, který byl podpořen Evrospkým sociálním fonde, státním rozpočtem ČR a rozpočtem hlavního města Prahy. Publikace bude nadále využívána ve stejnojmenném předmětu Management umění, který bude vyučován od října 2008 na VŠUP.
Do publikace přispěli kromě jiného také mezinárodní odborníci v oblasti managementu umění a kulturní politiky Michael Kaiser a Milena Dragičevič Šešič. Editorkou publikace je Marta Smolíková, ředitelka ProCulture/Otevřená společnost o.p.s.
Publikace vznikla jako jeden z výstupů projektu Management umění - příprava a ověření zavedení předmětu "umělecký management" pro studenty, pedagogy a lektory VŠUP, který byl podpořen Evrospkým sociálním fonde, státním rozpočtem ČR a rozpočtem hlavního města Prahy. Publikace bude nadále využívána ve stejnojmenném předmětu Management umění, který bude vyučován od října 2008 na VŠUP.
Ukázka z publikace Management umění:
Není samo sebou, že díla nadaných, vzdělaných a pro tvorbu zaujatých umělců a umělkyň nekončí v zapomnění či na smetišti. Být známým, uznávaným a úspěšným umělcem vyžaduje vedle uměleckých předpokladů i jisté organizační a komunikační schopnosti. Čím se náš globalizující se svět zdá menší, tím více úspěšnost souvisí se schopností pohybovat se ve větším prostoru, orientovat se v množství informací, porozumět různým sociálním skupinám a jejich kulturám, přiměřeně a srozumitelně reagovat a vyrovnávat se s různorodými společenskými a kulturními podněty i vědeckými poznatky. Pro umělce je velmi důležité cestovat, pohybovat se v různých prostředích a také mezinárodně spolupracovat. Vstupem do Evropské unie se naše hranice posunuly a to klade značné nároky právě na profesionální management. Od toho, kdo chce být současným evropským umělcem, se očekává účast na evropských projektech. Evropa je velká a rozmanitá, má mnoho jazyků a kultur a z toho vyplývají různé kulturní, organizační i komunikační zvláštnosti. Přesto existuje celá řada prakticky ustálených a obecně užívaných pravidel, která usnadňují spolupráci. Na druhou stranu již není potřeba mít velkou produkční kancelář, prostorný ateliér či pracovnu s velkým stolem a šanony papírů - s počítačem a mobilním telefonem lze pracovat velmi efektivně téměř kdekoli a kdykoli.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 kačka kačka | E-mail | 18. září 2008 v 16:06 | Reagovat

ahoj, zajimalo by, kde je mozne tuhle knihu koupit? diky

2 Martin Martin | 19. září 2008 v 14:30 | Reagovat

Ahoj, sháním se po tom v Brně, ale zatím neuspěšně. Řekl bch, že nejspíš v Praze v Prosperu (specializované knihkupectví na divadelní literatutu pro Divaelnm ústavu). Další šance je internet.

3 Red. Red. | 2. října 2008 v 18:59 | Reagovat

Kniha je ke koupi na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.

4 HessJoni27 HessJoni27 | E-mail | Web | 15. února 2012 v 10:34 | Reagovat

I strictly recommend not to hold back until you earn enough cash to order all you need! You should get the <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/credit-loans">credit loans</a> or college loan and feel yourself free

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Spolek Kultura & Management, o. s.
Renčova 14, Brno
IČO 22669892
Bankovní spojení: 218 548 677/0300
spolek@kultura-management.cz